Followers

08 March 2011

suka dan duka..

Salam buat semua rakan blogger yg x jemu2 unk sggh di laman blog ini, w'pun tanpa disedari, dah sebulan sy tak smpt ( x smpt ke atau buat2 x smpt???) unk publish post atau entry di sini!!..walaupun begitu, hakikatnya saya masih lg smpt unk singgah ke laman2 blog friend list saya...

Banyaknya sbb saya x smpt unk mengarang cerita2 di sini, sbb utamanya ialah mengalami kekangan masa yg begitu terlalu mencemburui saya.. sebenarnya sjk saya mengambil mak & ayah tinggal bersama, masa begitu sgt pantas meninggalkan segalanya...seawal 5 pg saya dah bangun unk menyiapkan srpn buat mak & ayah yg dah semakin uzur...kemudian bersiap2 pula unk ke tmpt kerja...pulang dr bekerja, ltk aje hbag, terus masuk dapur unk masak..dan rehat sekejap sblm masuk dapur lg unk makan mlmnya..korang mesti blh bygkan bgm sibuknya saya (w'pun kdg2..buat2 sibuk je..huhu) dan rutin ini lah yg saya lakukan hari2..dan disebabkan inilah juga saya diserang virus 'm' unk menulis di laman kesygan sy ini!!

Sebab keduanya pula ialah, pengalaman menjaga ibusaudara kesayangan saya (merangkap jiran sblh rumah) yg tiba2 shj disrg sakit jantung!! kejadian itu sbnrnya mmg memberi kejutan kpd kami semua..dlm keadaan sihat (kebetulan mak saudara saya sdg membuat kuih unk anaknya yg baru pulang dr sabah-(bekerja di sana) tiba2 shj beliau mengadu sakit dada...ingtkan kerana beliau kepenatan, ttp bila keadaan nmpk semakin membimbangkan, kami membawanya ke hospital dan semasa di sana juga beliau tlh tidak sedarkan diri...dan terus dirujuk kpd hospital besar Kuala Terengganu..Setelah masuk 3 minggu beliau disana, akhirnya Tuhan memanggilnya unk pulang ke sana, w'pun kami masih terkejut dan belum bersedia ukn menghadapi saat2 getir itu, kami ttp meredhakannya..kerana dr Allah kita dtg, maka kepadanya janji unk dikembalikan!!Innalillah, semoga rohnya ditempatkan bersama2 dgn org yg beriman!!

Ketiga, saya pula yg ditimpa musibah!! (musibah ke ni??) tiba2 kaki saya membengkak dan seperti bermata (mcm bisul) tp doktor kata bukan bisul!! saya ingtkan baik la, selepas saya sapu gamat dan segala minyak kt kaki saya!!, tapi sebaliknya, semakin ia menjadi2 dari sebiji, bertambah 2 biji..jadinya saya terus aje ke klinik..dan semestinya la kena suntikkkk!! ayooo sakit weh...dan dibekalkan ubat2 yg boleh membuatkan kita kenyang berhari2...haha....itu br saja diberi ujian yg sedikit, dah mengeluh, bgm la agaknya org yg sakit lebih dr ini!! Alhamdulillah, keadaan kaki saya dah semakin baik, dan terima kasih buat semua rakan2 yg bertanya khabar keadaan diri saya..jgn runsing la ye..saya skrg dah baik!!!

6 comments:

Unknown said...

assalamualaikum ...

lama tak berziarah nie...

per khabar,dah sihat ker kaki tu?

Alhamdulillah cikgu masih diizinkan Ilahi dpt menatap dan membelai ibu dan ayah di kala usia emas mereka...

HASNAH said...

Waalaikumsalam, apa khabar ummi, sy doakan yg terbaik juga buat ummi!!! saya sihat, kaki pun dah bertmbh baik, makasih ye... Alhamdulillah, saat2 bernilai saya bersama mereka dan akan saya peruntukkan sebaik2nya...Insyaallah...

cm said...

semoga semuanya kembali seperti biasa.....InsyaAllah!!

HASNAH said...

mokasih kak zae!! kak zae sihat kow??

NzA said...

lamonyo has xupdate...

mmg kelam kabut la dgn kengkang2 masa utk lakukan yg trbaik demi org2 trsyg..

moga kaki has bransur sembuh...

HASNAH said...

tu la pasal, nza..rindu sgt kt blog dan slalu saja berniat nak update, tapi..diam x diam masa ttp berlalu begitu saja..dan niat hanya dibawa angin lalu!!!

Sudi-sudikanlah singgah di teratak ini...

Always remember Allah

my happy life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

da'only one...

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

hepi besday..

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers