Followers

16 January 2010

Bila agaknya??

Assalamualaikum buat semua rakan maya,
semoga sentiasa beroleh ketenangan
dan kebahagiaan selalu..
Aminnn..

Memang dah lama saya tak post n3 di laman ini,
bukannya merajuk atau ketandusan idea..
tapi..terkadang masa yg berlalu terlalu pantas..
dan sudah seminggu saya sunyi tanpa sebarang n3..

Kali ini saya nak berkongsi ngan rakan semua
tentang progress rumah baru saya...
Sebenarnya projek rumah ni, terhenti pada musim
banjir lepas, dah lebih kurang 2 bulan..dan
setelah cuaca baik, pembinaannya kembali beroperasi,
syukurlah..semoga semuanya berjalan lancar, dan
Insyaallah dpt mendiaminya nanti pada tahun ini!!
Semoga kawan2 semua doakan unk saya ye!!
Tima kasih...

Sekarang ni, saya dlm kesibukan unk memilih
kemasan lantai dan bunga serta warna unk siling kapur..
dan tentunya memikirkan warna yg sesuai unk
cat umah nanti.. dan jika kawan2 tak keberatan,
sudilah kiranya anda semua berkongsi idea
untuk memilih warna cat unk rumah saya kelak!!
ada sebarang cadangan?? boleh drop by nanti ya!!

Wah!! rupanya bukan senang unk menyelesaikan
semua itu, tambah2 lagi, hubby menyerahkan
100% pemilihannya di tangan saya..
katanya elok di mata saya, elok jugaklah di matanya..
baik kata saya, baik jugak la katanya..
abis camno??
bukannya dia tak bercitarasa,
tapi itu tandanya dia percaya pada saya!!
cantik di mata saya, cantik lah jugak di matanya...

Kat bawah ni, pic yg smpt di foto snap semalam semasa
singgah selepas pulang dr sekolah...layan...

10 comments:

maiyah said...

wah.. mesti x sbr nk pindah ni

nza said...

pengalaman buat rumah prtama kt kg dulu dh dirasai..mmg bkn senang...ada je yg xmengikut cita rasa. Nasib baik kontraktor yg buat rumah nza cousin sndiri. ttp 2lh, nza jenis xkisah sgt cz dok jauh ttp mama n abah yg ambil alih jd pengkritik..ala2 AF.hi...Alhamdulillah 4 bln je dpt siap...ttp sedih xsmpt duduk...hu.
Nza minat color kuning la ttp skrg lak org pilih color kelabu gitu....
Wah sronok sungguh n mkn brkobar2...moga siap dgn jayanya.

hani@debumelukut said...

best nyer nak pindah rumah baru...
segalanya baru ke???

HASNAH said...

To Maiyah : tu la pasal..mmg dah tak sabar nak pindah..tapi tukang umah slow and steady jek..nyampah!!!

HASNAH said...

To Nza : ramai yg kata serah pd kontraktor tak sakit kepala..ni saya upah tukang aje, barang2 saya sendiri yg cari..sakit kepala bagai nak pecah!!tp rasa puas ati la..sebab kita yg pilih dan jimat sket berbanding upah kontraktor!!

Tu la ada yg cadang warna kuning, cantik katanya...tp trend skrg ni warna milo/kelabu kan!! tgk la nanti..

Tima kasih ye nza..Insyaallah..mudah2an cpt siapnya!!!

HASNAH said...

To Hani : nampak gayanya gitu la...barang kat umah lama tu..mmg tak bawak le!!!dah lama sgt!!

adanz said...

cantik rumah... berangan gak nak ada rumah senidri nanti!

Nida said...

Salam Kak Hasnah..

Cantiknya rumah akak... pening juga nak fikir soal warna rumah...

HASNAH said...

To Adanz:
Tu la pasal..dah lama beno rasanya kerja, baru skrg leh buat umah sendiri!!Syukur Alhamdulillah...hanya itu yg mampu!!
Insyaallah, awak pun, adalah rezekinya nanti...
mudah-mudahan

HASNAH said...

To Nida : Tima kasih ye!! hanya sekadar yg mampu jek...mmg pening nak buat pilihan..nak budget apa yg kita nak ngan price yg ditawarkan!! pengalaman..buat sendiri umah..

Sudi-sudikanlah singgah di teratak ini...

Always remember Allah

my happy life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

da'only one...

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

hepi besday..

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers