Followers

12 December 2009

Tragedi KB Mall....

Demi janji saya pada kawan2 sumer, saya post gak la N3 yg dah pun basi.....Bukannya nak citer sgt pun.. Cuma nak kongsi kesyukuran yg tidak terhingga Kehadrat Allah kerana masih menyayangi kami….

Sebenarnya kejadian kereta terjunam tu berlaku sehari selepas kami gi shopping Kat KB Mall…nasib baik kan..kerana kami memang lama kat dalam tu…syukur sekali Lagi…

Gempar, ngeri dan menakutkan. Itulah yang dapat dirasakan apabila tragedi kereta jatuh di KB Mall, Kelantan. 2 orang telah menemui ajal. Pemandu kereta Nor Ain Said, 17, dan Rashidah hanya tercedera, manakala adik Nor Ain, iaitu, Nor Atikah, 14, yang berada dalam kereta berkenaan nasib baik kerana tidak cedera, Semua orang di pasaraya tersebut panik dan menyangka KB Mall nak runtuh macam stadium di Terengganu, ada juga yang pikir gempa bumi. Mereka yang meninggal adalah Siti Nuramira Shamsuddin, 19, and Siti Nurdiana Azman, 18 dari Masterskills Nursing College. Semoga Allah menempatkan roh-roh mereka yang telah pergi di tempat yang mulia. Al-Fatihah.. Setiap hidup akan kembali..Agak-agaknya..camnalah keadaan kita apabila pergi nanti ekk? Seriau lak rasanya..

Selepas kejadian tu plak, keesokkannya, sekali lagi kami pergi ke KB Mall tu semata2 nak nengok kejadian yg satu2nya berlaku dlm bangunan yg ada orang ramai….tapi sayang, tempat kejadian dah ditutup ngan plastik biru..dari tingkat 3 sampai ke ground floor…tak dpt la nak nengok..

Tengah kami dok tinjau2 tu tetiba bunyi yg sgt kuat dari atas!!!! Apalagi bertempiaran orang ramai lari nak tengok, saya plak lari nak kuar…he..he… takutnya!!! kawan2 mesti nak tahu apa kan? Ala tak yah tahu la sebabnya saya pun tak tahu bunyi tu dari mana..mungkin sisa2 runtuhan la agaknya…tu la pasal.. orang takut nak pergi..kita siap gi nengok lagi!!!

ni pandangan Masterskill College ( yg warna oren tu...)
dari KB Mall..


tempat kejadian yg dah ditutup ngan plastik biru..
kaw larangan!!!


tempat parking kete tingkat atas ...
(jatuh rempuh dinding tu la....)



dua pelajar kolej masterskill yang maut tu kena hempap
ngan kete masa dok atas tangga bergerak....

No comments:

Sudi-sudikanlah singgah di teratak ini...

Always remember Allah

my happy life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

da'only one...

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

hepi besday..

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers