Followers

06 November 2009

Takut.....




Dari semalam hujan turun tak berhenti...tiada ruang yang kering...dan hari ini, hujan turun semakin menggila jadinya...tengah malam tadi angin beserta hujan yg sgt kuat sehingga tidak dpt unk saya memejamkan mata dgn baik...

Ditambah lagi dengan bunyi bukit yg mungkin pecah berdentum2 di kejauhan itu...ketakutan kian menghimpit...firasat orang tua, banjir besar bisa melanda..biasanya mereka betul berdasarkan pengalaman mereka...kita? apakah kita sudah bersiap sedia????

Macamana nih..saya lum bersiap satu apa pun...tak sangka..ingatkan hujan akan reda rupanya silap...macamana ni??? nak kluar pun rasanya separuh dari jalan besar dah dinaiki air...jika keadaan ini berterusan selama 2 atau 3 hari...memang akan merasa banjir la...

5 comments:

nza said...

eee...seramnya ttp area Jertih mmg slalu bnjir. kalu ujung thn blk kg kt cni le slalu sangkut. Ttp myb jln dh ok ckit kot.

HASNAH said...

To nza : masih bleh lalu la nza...bila balik kg???

maiyah said...

hati2.. jgn pandang kecik banjir tu

a kl citizen said...

assaalammualaikum

kenalah bersiap sedia ya.. yang penting , dokumen2 peribadi tu

Dilla Ady said...

sori kak has, lama tak jengah sini.

haranya sabar ye dengan dugaan Allah yang satu ni.memang susah nk elak tiap2 tahun kan...takpe, hujan kan rahmat..

Sudi-sudikanlah singgah di teratak ini...

Always remember Allah

my happy life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

da'only one...

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

hepi besday..

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers