Followers

12 November 2009

Bersara...(Part 3)

Assalamualaikum semua kawan2 yg sudi singgah dan yang selalu mencoretkan komen pd N3 yg saya post...tak kira la samada anda muda dari saya atau saya yg lebih berumur dari anda..tapi semoga kawan2 semua tahu...saya tetap sayangkan kamu semua...memang rasa bahagia sangat di atas kesudian kawan2 unk terus menyokong saya dalam arena 'pembloggingan' ini...terima kasih sekali lagi...

Hari ni nak sambung sket saja mengenai Majlis persaraan GB saya...kiranya masih ada cerita yg ingin saya kongsikan dgn kawan semua...Tentang rombongan menghantar GB yang saya katakan menarik tuh...

Sebenarnya rombongan perarakan menghantar GB pulang ke rumahnya diketuai oleh Besut Bikers Club (BBC) yg dikendalikan oleh ustaz sekolah saya iaitu ustaz Rosdi yg merupakan salah seorang ahli kelab motosikal berkuasa tinggi tu...seronok sangat2 bagi saya dan yang lain2 kerana ini adalah kali pertama yg melibatkan BBC dalam persaraan guru....apalagi murid2 kampong yg boleh dikatakan agak 'jakun' he..he...

Dalam perarakan tu juga saya berpeluang menaiki X-Trail yg membawa GB...yg dipandu oleh Penolong Kanan Ko Kurikulum( kereta dia la ni), ditemani Penolong Kanan Pentadbiran dan saya sebagai Penolong Kanan Hal Ehwal Murid...rasa sgt berbangga kerana ini mungkin atau jugak boleh dikatakan kali terakhir bersama GB...saat2 terakhir kami penolong2 kanan yg sentiasa berada dekat dgn beliau...Apakah mungkin sama dengan GB yg akan menggantikan beliau nanti...

Yang menariknya perarakan tu disertai oleh YB Adun tanpa dirancang...kebetulannya YB adalah penaung kelab tersebut dan memberitahu ingin menyertai rombongan perarakan tanpa dirancang...bahkan beliau sanggup pulang kerumah mengambil moto besarnya dan balik ke sekolah...terimakasih ye YB...mungkin ini merupakan kenangan yg tak akan dapat dilupakan oleh GB nanti...

Kami menjamu selera lontong, satay, nasi dagang dan macam2 kt rumah GB...kenyang sangat...dan hanya setakat itu saja masa kami bersama dengan GB yang merupakan kebanggaan kami semua...

Di sini saya juga mengambil kesempatan untuk mengucapkan terimakasih kepada semua guru2 serta staf2 di sekolah saya, juga PIBG yg bertungkus lumus yg turut menjayakan majlis yg besar ini dan tahniak juga buat Penolong Kanan Satu, Cikgu Suhaimi yg berjaya menghidupkan majlis ini...

Terakhir buat GB yg dihormati, Selamat Hari Lahir dan Selamat Bersara semoga berbahagia selamanya...(Sememangnya tarikh bersara kita semua akan jatuh pada hari lahir kita...jadi kita akan menyambut dua perayaan sekaligus....)

Semoga anda semua tidak boring baca N3 kali ni....so layan je la pic2 di bawah ya....


Kenangan semua guru bersama dengan GB

GB menanam bunga sebagai kenangan...

Saya menemani GB menandatangani diari sekolah...

Semua Guru Penolong Kanan berada bersama dengan GB dlm XTrail...

Sempat gak snap pic sendiri..walaupun ada GB kat belakang...he..he...

Pic gediks ni mesti ado...ngan moto besar tu...

Berbesar hati ngan kesudian YB Adun menyertai perarakan (tanpa dirancang)

BBC yg mengepalai perarakan....best woooo...

Lampu merah pun boleh jalan gak...kan ada Marshall tu...he..he...

10 comments:

cikgu_math said...

salam singgah & salam kenal...
ohho..my brother pun ada dalam pic tu...

HASNAH said...

oooo...peneraju utama kitaorang tuh....salam kenal...

ummi humaira said...

Salam cikgu ...
teringat dulu bait2 ni..
berjumpa dan berpisah
adat manusia biasa
hilang dimata tp di hati jgn lupa
berdoa lah kita pada Tuhan yg maha Esa
semoga berjumpa pula kita disuatu masa..

sedih gak kan bila berpisah dgn insan2 yg baik dgn kita... semoga penggantinya jua lebih baik lagi hendaknya...

HASNAH said...

A'ah la kan ummi...bait2 lagu tu masih lam ingatan...mmg sedih...tp seperti pepatah...setiap pertemuan mesti ada perpisahan...redha aje la...

Amin...semoga dpt Gb yg baik nanti....

maiyah said...

sronok GB tu, meriah sambutan utknya

HASNAH said...

To Maiyah : memang pun...hanya itu yg mampu kami berikan...semoga beliau berpuashati...

azlina said...

salam hasnah...
meriah btl majlis persaraan gb sek hasnah yea..merah sedondon lagi..rajin2 cikgu dan cikginya

HASNAH said...

To Azlina : mmg meriah...sronok...sampaikan penat lelah tak terasa....

nza said...

meriahnya....n baju cikgi2nya mmg cun abis....
Mesti GB has sorg yg baik ni cz mcm susah nk lepaskn dia pergi.....moga Allah sntiasa melindungi beliau dgn rahmatnya...amin.
Patah tumbuh..hilang brganti....tungguuuu....

HASNAH said...

To nza : Insyaallah...semoga dpt Gb ya OK2 gitu...tunggguuuuu....

Sudi-sudikanlah singgah di teratak ini...

Always remember Allah

my happy life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

da'only one...

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

hepi besday..

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers