Followers

15 June 2010

jalan2 time cuti..

Semalam smpt pegi jalan2 ke Kuala Terengganu...
dah mmg pasang niat kat umah unk cari batik iman
dan bawak my doter ke Taman Tamadun Islam...

Kami bertolak dr Besut dah agak lewat..kul 10 pg...
tapi nasib baik juga jalan tidak mengalami kesesakan..
jadinya kami sampai kat bandar KT lebih kurang kul 11.30pg..

Destinasi pertama tentunya Pasar Payang..hai naik mabuk
kalau naik kat sini...bermacam design batik yg ado...
tapi dah tentu...hala saya design batik iman kala ini..
kalau kat sekolah biasanya org jual rm450..hai tak terbeli
cik kak oiii..rasa mahal2 sngt2...jadi kat sini kurang la
skit harganya..

Ok dah dpt satu batik iman dan satu batik digital..dah puas
hati...dua pasang kain italian digital berbatu..haaa...ambik ko..
4 pasang ni dah hampir stengah gaji sebulan...kopak dikkk..
tapi tak pe...bukan selalu (tp kdg2 tu slalu gak eiii...). hajatnya
nak buat beraya..entah jadi ke tak..sbbnya kalau siap awal..
mesti pakai punya..dan raya cari kain lain lagi...

Habis beli kain kita jamu selera pulak... malas nak cari kedai
makan jauh2..kita singgah je gerai makan kt atas pasar payang
tu je...ermmm best jugak...mungkin prot tgh lapo...licin...

Seusai makan, saya ke Masjid kristal tuk smbhyg zohor...
mak datuk..punyai la ramai org...bas2 pelancong pulak beratur..
sampai nak masuk tandas pun kena beratur...
smpt jugak snap gambar 2, 3 keping...sblm masuk ke TTI..
Bayar tiket rm45 tuk 3 org...jln2 kat dlm tu...sampai lenguh
kaki...dan semestinya singgah kat cafe Wan Man tun menjamu
tekak dengan ice blended...arhhh..sejuknya..smp ke kepala...

jom layan pic2 yg ado...

ambik peluang naik bas bandar warisan...cantik!!

Shopping time...batik iman yg biru tu la yg berkenan di hati..

lepak kt dataran shahbandar...

makan2 time..



bergambar di TTI


hasil terjah ...hihi!!
tahun ni tema purple!!

7 comments:

maiyah said...

wah.. cntik kaler tu..

HASNAH said...

tima kasih maiyah..

Fizan Wan Pani said...

kita pun tema purple.....

HASNAH said...

fizan, sama la pulok..tak pe!! lagi meriah gitu!!

Dilla Ady said...

kak...cantiknyeeee....geramnye kak tgk kain2 tuh..cantik btul la...pos ar kt dilla satu..

HASNAH said...

dilla : boleh2.. nak mana ye?? haha,,

nza said...

coti2 msia..mmg gilerrr kalu g pasar payang ...mau rembat semua kain batik kt situ...

Sudi-sudikanlah singgah di teratak ini...

Always remember Allah

my happy life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

da'only one...

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

hepi besday..

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers