Followers

19 May 2010

waaaa!!! dah tak dpt diselamatkan...

Maka alkisahnya bermulalah...
Sehari sebelum menyambut hari guru, 16 mei lepas,
kamera digital kesayangan saya telah rosak!!
sedih...sangat sedih...
apa taknya, dah 3 tahun berada dlm handbag
dan tak pernah sekalipun saya tidak membawanya
bersama...
nak kata saya cuai semasa menjaganya,
tidak sekali2..malah saya menjaganya
bagai menatang minyak yang penuh...cheewahh!!
itulah satu2nya kenangan saya semasa saya
melawat Pulau lagenda langkawi 3 tahun lepas..

Sebenarnya, saya cuba juga unk menyelamatkannya
dengan menghantar ke kedai membaiki..
tapi tak tau lah..
saya rasa sgt berjauh hati..
rasa cam malas nak baiki..

Dan segalanya bermulalah...
bermula pujuk rayu pada sang suami...
belikan saya kamera...
dah tak mau yg digital...
nak yg tu jugak..
yang tu jugak
tak kira...
kalau tidak...waaaaaa!!!
kawan2 nak tau apa yang saya mintak..
nah..lihatlah kawan2ku...

Tapi...apakah tercapai impianku??
hanya harapan semata...
wahai kawan2..berdoalah ye..
moga2 impian saya tercapai..
ingin sekali ku miliki...
ya....dslr...kamera impianku...
hehehe..jangan mare..

4 comments:

nza said...

sedihkan kalu brg2 kesyngan rosak @hilang.....
akhir thn lepas suami sy ada beli kamera jenis cam tu ttp canon...RM3000+++...skrg dh trsadai cz susah nk bw...Akhirnya kamera digital olympus gak la digunakan. kecil n senang dibw.

FiDa@aMiDa said...

Insyallah...fida dulu mcm tu lama gak nak dpt camera besar tu heheh bila daada berat nak usung ke sana ke mari..

happy teacher's day to kak hasnah..seronok jadi cikgu..byk dpt hadiah dari anak murid :)

maiyah said...

mmg sedih kalo rosak.. sbr ye..

HASNAH said...

to nza : handycam dah ada..tp rasa cam nak dslr jugak..tp kalo pikir...mmg senang nak bawa yg cinonit tu...konpius!!

To Fida : Tima kasih ye...ingat jugak kt akak ye! tu la pasal...tak kan la nak g shopping bawak dslr ye...

To Maiyah...mmg sedih...sob..sob...

Sudi-sudikanlah singgah di teratak ini...

Always remember Allah

my happy life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

da'only one...

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

hepi besday..

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers