Followers

10 April 2010

mangga!!

Assalamualaikum buat semua..
Selamat berhujung minggu, semoga kalian
sentiasa berada dlm rahmat Allah selalu...

Nak cerita ttg aktiviti saya hari ni..
Pagi2 lagi, saya dan hubby bersiap2 nak ke
tempat mesyuarat koperasi kakitangan kerajaan..
bukannya ada jawatan apa pun..cuma jadi ahli je..
pegi mesyuarat pun sekadar tulis nama dan dgr gitu2
lagipun sorang ahli yg hadir mesyuarat dpt rm50 tau
dah saya 2 orang, dpt la rm100..dah boleh buat beli2 kan..

Balik mesyuarat, terus cari barang umah yg tukang nak
beli tiles, simen dan lain2..yg tak cukup
banyak gak la abisnya..

letih jugak..tambahan hari yg panas giler (kt org muda!!)
dua tiga kali gak singgah minum..
laponya idak..dahaga..yaAllah

tak tertahan..kalaulah bulan puasa..mati kering la ni...
nak balik, smpt pulak singgah kt pameran polis bersama
masyarakat..tgk gerak lakon macamana org kena ragut,
pertunjukkan motor trafik berkuasa besar, macam2 dan
ada jugak nyanyi2 dr band polis...seronok..
hubby pulak beli tshirt dan cap polis..jadi polis la pulak!!
minat..nak buat camner kan..he..he..
tapi tak smpt pulak nak snap2 gambar..
bukannya apa..ramai sgt..

Gambar kat bawah ni tak de kena mengena
ngan cerita kat atas ye kawan2..
ni, gambar mempelam kt depan umah yg dah
semakin besar..kejap lagi masak dan boleh makan..
best tau..manisss...
sempat ambik pic ni sementara hubby panaskan
enjin kete..he..he..



4 comments:

NJ said...

Salam hasnah...
wah posing dgn pelam lg tu..bila masak tu ek?..agak2 boleh ke dpt pos kesini 4-5 biji.. hehehe..byak nampak tu..lebat tol..seronok kan tgok hasil tanam sendiri..kat rumah saya pelam epal ada sepokok je..tapi bila buah keluar 4-5 biji jer..dpt la rasa dah..mmg sedap dan puas ati sbb hubby tanam sendiri..

nza said...

wah, best gak tu skali g dpt RM50.....2 org dh RM100..

Lebat gak la buahnya tu.....sedap kalu wat sambal mangga...

maiyah said...

mangga tu cecah kicap bercili sodap tu.. x tu ngan pencecah buah yg dah hingat apa ke namanya

HASNAH said...

To NJ : tak tau la bila pula masak buah mempelam tu..nanti masak bolehlah saya pos!! he..he..

To Nza : mmmm..tu untg masuk koperasi kan..skali mesyuarat dpt 50..lum masuk bonus tahunan lagi tu...
Buah mangga tu mmg sdp kalau wat smbl..

To Maiyah : pencicah mak B la tu..
sodap...

Sudi-sudikanlah singgah di teratak ini...

Always remember Allah

my happy life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

da'only one...

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

hepi besday..

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers