Followers

30 March 2010

20 10 5 2

Assalamualaikum buat semua..
Hari ni saya ke Wisma DarulIman Trg..
Ada Pelancaran 201052 'Terengganu Anjung Ilmu'
oleh YAB Menteri Besar Terengganu,
YAB Dato'Haji Ahmad Said..
Majlis bermula lebih kurang pukul 10 pagi tadi..

Seawal 7.30 pagi saya bertolak ke Kuala Terengganu
melalui Jalan Pantai..jangan gelak ya..saya
sebenarnya tak pandai nak ikut jalan darat..he..he..
Saya sampai di Wisma Darul Iman lebih kurang 9.30 pg..

Majlis dimulakan dgn persembahan chorasical
dari murid tahun 5 dan 6 dari Sekolah
Kebangsaan Tengku Mahmud, Besut..
wahhh bangga betul..dari tmpt saya tu..
ni, saya smpt rakam persembahan dr mereka..



Tentunya korang semua nak tahu kan?
apa itu 20 10 5 2..
haa...tu adalah target negeri untuk
pencapaian pelajaran bagi tahun 2010

20% unk UPSR
10% untuk PMR
5% untuk SPM dan
2% untuk STPM

semestinyalah..Terengganu nak kekalkan
kejuaraan selama 9 tahun berturut2...soalnya
mampukah?..susah betul nak jwb..
tepuk dada tanya selera...
kita cuba, kita usaha

Gimik pelancaran pulak sgt menarik
di mana robot menulis nombor 20 10 5 2
di atas signboard hasil persembahan oleh
TATIUC dan Unit Votek, SPA

Dalam majlis tu juga seramai 15 pljr
terbaik SPM dan STPM 2009 menerima
hadiah dr MB Trg iaitu sebuah laptop
yg siap ditandatangani oleh MB sendiri..
wah!! hebat betul..
bangga betul ibubapa
pljr tersebut menaiki pentas unk
beramahmesra dgn MB dan Pengarah Pelajaran
Terengganu...terfikir juga..alangkah
baiknya anak kita pun sepandai itu...
Insyaallah....

1 comment:

maiyah said...

hrp taget tu akan sampai pd sasarannya mcm nk menembak le bunyinya hehe

Sudi-sudikanlah singgah di teratak ini...

Always remember Allah

my happy life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

da'only one...

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

hepi besday..

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers