Followers

03 January 2010

Permulaan yg sejuk!!

Tengok!!
muka2 yg ada pada hari pertama persekolahan!!
macam2 ado!!








Assalamualaikum!!
Apa khabar semua?
buat rakan2 yg mula bertugas hari ni,
saya doakan agar anda semua dapat menjalankan
tugas dengan penuh cekal dan semangat!!

Hari ini, 03 jan 2010..saya dah mula bertugas..
mmg dah bersedia dari segi mental & fizikal
menghadapi guru besar baru, penolong kanan Pentadbiran baru,
kerani baru dan murid2 yg baru mendaftar..
semuanya baru..cuma saya yg masih lama di sini!!
Tak apa!! kerana semangat dan azam saya adalah baru...
Insyaallah!! mudah2an azam saya unk terus melahirkan
insan2 yg berguna dimakbulkan oleh Allah SWT..
Insyaallah!!

Hari ini saya memulakan tugas seperti biasa..
cuma, keadaan hari hujan menyebabkan bnyk aktiviti
tergendala..sejuk betul..tu blum lagi ngan bebudak
pra sekolah & tahun 1 berhujan!! baru satu hari bersekolah,
semua pakaian seragam abis basah!! adoiii...

Walaupun hari ni guru besar mengarahkan:
first day!!
first bell!!
first lesson!!
tp masih ada ibubapa yg dtg nak jelaskan yuran..
pening gak la cikgu2 klas melayan!!
Apatah lagi ada ibubapa yg tersengih2 datang
tukarkan anak ke sekolah lain dan sementelah
pula yg dtg mendaftar masuk dr sekolah lain!!
pun..ada jugak yg datang nak ambil sijil berenti sekolah
yg lima tahun lepas!! tak ke haru...
Tapi seperti yg saya katakan tadi..
saya akan hadapi semuanya itu dgn senyum!!
dengan semangat yg baru!!
S E M A N G A T !!!!

Salah satu sebab saya upload pic di atas tu..
adalah salah satu azam saya pd tahun 2010
unk jadi seperti itu!!
'first class teacher'!! mampu ke?
ada saya kesah!!
yg pastinya Insyaalah!!
akan saya cuba..

5 comments:

maiyah said...

slmt mngajar cikgu.. moga thn ni akam melahirkan lagi pelajar yg berjaya

mummyseri said...

selamat mengajar kak.smoga tahun ni lebih bersemangat lagi :)ceria sokmo..

nza said...

bagusx3..first dy penuh semangat!!!!
2lh, dtg skolah penuh smangat ttp awal2 lg kunci pejabat xde..terus bad mood la....

HASNAH said...

To Maiyah : Tima kasih, Insyaallah...


To Mummyseri : Tima kasih ye!! ceria sokmo!!


To Nza : SEMANGAT!! always thinking positif!!

Dilla Ady said...

insya allah kak has..mesti dapat punye jadi yg terbaik..

yg penting usaha..jgn putus asa..

Sudi-sudikanlah singgah di teratak ini...

Always remember Allah

my happy life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

da'only one...

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

hepi besday..

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers