Followers

01 August 2011

Mood: Happy Ramadhan!!


Assalamualaikum bt semua...
Salam Ramadhan AlMubarak, semoga kita semua dpt menjalani ibadah puasa dgn sebaik-baiknya dan agar amal ibadah kita di bulan yg mulia ini diterima oleh Allah SWT..

Berpuasa menjadi peluang keemasan bagi orang beriman yang benar-benar takutkan Allah dan kesempatan dimanfaatkan untuk mendekatkan diri pada-Nya. Melaksanakan perintahnya dengan bersabar menahan lapar sepanjang hari selepas melewatkan sahur dan sebelum menyegerakan berbuka menjadi bukti menuntut keredhaan Allah. Disebabkan itulah, orang Islam yang istiqomah mencari keredhaan Allah akan meraikan bulan ini dengan penuh kesyukuran dan kegembiraan. Sepanjang bulan ini juga umat Islam akan memastikan setiap langkahnya dipenuhi dengan amalan-amalan yang diturunkan Allah selain menunaikan yang diwajibkan.

"Hai manusia! Telah datang kepada kamu satu bulan yang mulia, bulan rahmat... dimana bulan ini mewajibkan kamu berpuasa di siang hari dan sukarela bersolat pada malamnya. Barangsiapa yang mendekati Allah dengan melakukan segala amalan sunat di bulan ini akan menerima ganjaran seperti melakukan amalan wajib di lain hari. Ini merupakan bulan kesabaran dan kesabaran itu imbuhannya syurga. Ini juga bulan sedekah dan bulan dimana rezeki orang beriman bertambah..." (Diriwayatkan Ibn Khuzaymah).

4 comments:

NzA said...

Selamat berpuasa utk has skluarga....

IMANSHAH said...

selamat berpuasa buat akak sekeluarga

HASNAH said...

makasih nza, slamat menjalani ibadah puasa yg kian ke penghujungnya!!

HASNAH said...

makasih IMANSHAH : selamat menjalani ibadah puasa!! semoga amal ibadat kita di bulan ini diterima & dirahmati oleh Allah SWT!!

Sudi-sudikanlah singgah di teratak ini...

Always remember Allah

my happy life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

da'only one...

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

hepi besday..

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers