Followers

02 October 2010

airmata gembira..

salam buat rakan blogger yg masih sudi singgah di teratak saya yg tak seberapa ni...(ada ker??)
hari ni berkesempatan untuk post entry yg akan saya ingat sampai bila2 ini...
Semalam, jumaat mak ngan ayah dtg kat rumah...bukan datang bertandang tau...diorang datang bawak bag besar punyer...maknanya secara rasmi mereka jadi la tinggal bersama saya di sini..sebenarnya dah niat saya jika pindah ke umah baru, saya akan bawa orang tua saya tinggal bersama saya...macam tak percaya, diorang nak jugak tinggal dengan saya walaupun diorang dah ada rumah sendiri..
Sebenarnya sebelum ni, mereka tinggal bersama adik bongsu saya yang tak jemu2 menjaga sakit demam diorang..kasihan jugak kt adik, tapi dah nama org tua kan...
Bukannya tak nak bawak diorang tggal bersama saya dr dulu…tp memandangkan saya juga tinggal bersama mertua ( suami anak bongsu la katakan!!)..maka terpaksa la saya pendamkan niat tu…
Jadinya sekarang ni, syukurlah saya dah ada rumah sendiri…dan sokongan dr suami jugak ( dulu saya tak pernah berkeluh kesah jaga org tuanya) dah tiba masanya sekarang saya nak juga jaga org tua saya!!
Syukur..seribu kali syukur..terima kasih ya Allah, dapat suami yg baik hati, yg sanggup juga jaga orgtua saya…menitis air mata bila ingatkan..perjalanan sorang anak tidak terlalu sukar jika niat dari ati tulus dan ikhlas…makasih yarabb!!

4 comments:

Ummi Humaira said...

salam cikgu...

bertuah dpt mak ayah nk dtg duduk dgn kita, mak ummi masih nk duk dikampong lg..
masih lg mengharap mak dtg n tinggal di rumah ummi

HASNAH said...

tu la ummi, rasa syukur sgt...agar dpt kita berbakti pada mereka dan sekurang2nya Allah permudahkan segala urusan..asal niat kita ikhlas!!

nza said...

nza tumpae bahagio n gembiro...alangkan indahnyo kalu nza ditmpt Has, dok umah baru n dpt lak dok brsamo mok n ayoh....trlalu bahagio n indah saat nie.....jagolh mrk selagi hayat masih ado......

Dilla Ady said...

bez ye kak org tua nk duk skali..selalunye diorang msti tak nak..memacam alasan...

syukur la kak kan...ade gak teman sakit pening diorang nnti..

Sudi-sudikanlah singgah di teratak ini...

Always remember Allah

my happy life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

da'only one...

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

hepi besday..

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers