Followers

28 April 2010

kursus essentials program intel teach e- book

Sebelum petak2 keyboard ini berdendang ikut rentakkan tarian jari saya, izinkan terlebih dahulu saya memohon ralat kemaafan kerana tidak ke udara selama satu minggu ini..tidak disengajakan..ingatan memang menggunung kepada semua rakan blogger..terutama bagi mereka yang selalu singgah di laman komen dan shoutbox saya..jika tidak terbalas, saya juga ingin menyusun jari sepuluh memohon maaf..sebenarnya sama sekali tidak disengajakan, tapi masa yang terlalui mencemburui..lagipula sibuk berkursus!! But now..i’m back!!! ‘Watch out’

Selama 5 hari berkursus sebenarnya banyak yang hendak saya ceritakan di lama diary blog saya ini…jika ada yg keletihan membaca tu, saya tak akan marah..just layan je pic2 yg smpt disnap selama 5 hari berada di sana..

23 april 2010/jumaat

Bertolak dari rumah lebih kurang pukul 1 tgh..my hubby dok siap2 nak ke masjid, kita siap2 nak ke tempat kursus. Apalah daya hari jumaat yg merupakan cuti bagi kawasan timur, elok je dibuat kursus..maksudnya minggu ni kerja 7 hari seminggu 'non stop' dan ianya wajib dilakukan demi tuntutan tugas. dari seawal 8 pagi hingga 10 malam.. selama 5 hari..lama tuuu!! letih, memanglah ianya sungguh meletihkan..

Saya tiba di kuala terengganu dan terus ke medan selera batu buruk untuk makan tengahari kerana makanan tengahari tidak disediakan di hotel..setelah seusai makan di situ. saya 'check in' di hotel primula kuala terengganu lebih kurang pukul 2.30 ptg....ambik kunci bilik 101 dan solat zohor..rest jap.. slot pertama bermula lebih kurang kul 3.30ptg..dan dikelolakan oleh mr yap yang juga merupakan orang kuat intel...Pengisian kursus yang dikelolakan oleh mr yap tidaklah memboringkan kerana beliau merupakan seorang yg kelakar.

Slot kedua bermula pukul 8.00 malam dan sempat jugak memblogging..bestnya kan..
boleh buat catatan dan ingatan tuk diri sendiri... sambil2 kursus boleg jugak berchatting melalui facebook..tak le rindu sangat kat semua orang terutama my hubby and da only my doter..

Klas tamat lebih kurang kul 10.30 malam..masuk bilik..layan 'movie star' sampai ketiduran...lepas kita tengok tv, tv pulak yang tengok kita..he..he..he..


24 april 2010/sabtu

hari ini merupakan hari kedua berkursus ebook di primula hotel. saya bangun seawal 5.45 pagi, dan mengambil breakfast lebih kurang pukul 7.15 am..sebenarnya saya bersama kawan siap lebih awal, tapi bila kitaorang ke anjung café, aaiikkkk..pintu masih belum dibuka, biar betul!!
selepas meninjau2 kawasan..ermm, pintu barulah dibuka, rasa marah ilang serta merta tgk makanan yang dihidangkan, ooohhh makanan!! mmg menyelerakan.. macam2 ada.. hari ni sarapan pilihan ngan nasi lemak + bihun.. pastu ambik sket soto..yumm..sedap mesti 5 ari ni bina badan yg baik punya..kui2..

klas ari ni refleksi mengenai blog semalam.. kebanyakkan tutorial dpt diikuti dengan baik.

Hari ni juga lebih kurang pukul 12 tgh, pihak jabatan pelajaran datang untuk mempastikan kursus berjalan dengan lancar. Slot malam pulak diisi oleh wakil dr ‘top-it’ yang
menerajui terengganu A++..Slot ini merupakan proses di mana murid tahun 6 kelak akan diajar menjawab soalan upsr dengan menggunakan system computer online, dan jawapan yg terhasil akan dikumpulkan dan secara langsung dan dapat dilihat juga keputusannya…Memang menyeronokkan,, tapi masa yg diper untukkan dua jam tidak mencukupi...tak sempat untuk melakukan amali yg diberikan iaitu membuat soalan online..nak kena tambah masa kursus ke..oh, tidak!!!!


25 April 2010/Sabtu

Hari ketiga berkursus.. cam biasa aje.. pagi bersarapan ngan pulut kuning dan rendang
air cam biasa..jus2 sejuk itu... teh panas ado..tapi tak nak air manis..ari ni dah masuk modul 4
tension gak la, pengisian makin susah..kadang2 tak dapat ikut ngan lancar just buat2 tau je...
so makin complicated, sabar..sabar...tadi pas kelas ptg, smpt keluar ke bandar, release tensen!!
Hahaha..ye ker? Ingatkan nak ke pasar payang, tapi sayang dah tutup la..rugi looo…ingatkan nak jugak cari batik 1 malaysia..tak pe..pujuk hati sendiri..mungkin lain kali..insyaallah..


26hb April 2010

Hari keempat berkursus, kerja masuk mendadak...kena siapkan semuanya sebelum esok..sesi
pembentangan projek akan bermula..hari ni bumi trengganu dibasahi hujan seawal
pagi sehingga menjengah ke malam..sejuk betul..dalam suasana semua econ..rasa macam kaku,
tambah2 kot pulaktertinggal..rasa jalan pun dah jadi macam robot...arini breakfast ngan nasi lemak dan nasi air..kurang menyengat..tapi telan ajelah kok ya pun semua free..asal kenyang ya udah..

Tengahari pula makan sikit saja..tambah2 skrg sdg diet kolestrol..semua 'seafood' tak boleh makan nasib badan la..tapi lauk lain masih bnyk, Cuma tidak memenuhi selera..


27 April 2010/Sabtu

Yeeeaaa.. ari ni hari lasttt..sronoknya…rindu kat semua …nak balik dah…kumpulan saya merupakan kumpulan kedua membuat pembentangan dan dapat no dua..sronok gak..tapi tak dapat adiah pun Cuma dapat buku nota dr mr yap..tak pe…tu pun dah cukup baik..

Haiii…rasanya dah banyak berceloteh tentang kursus..tak abis2 kan..rasanya jugak dah panjang lebar..cukup la ye dulu sampai di sini sahaja…layan la photo2 yg tak seberapanya ni kan..








1 comment:

NzA said...

mesti di dada sarat dgn ilmu tu.....alhamdulillah rindu dh trubat.

Sudi-sudikanlah singgah di teratak ini...

Always remember Allah

my happy life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

da'only one...

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

hepi besday..

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers