Followers

10 March 2010

traffic!!


Assalamualaikum buat semua rakan blogger yg sudi singgah di teratak saya yg tidak sepertinya ini. Hari ini mungkin sedikit tension dan saya menyelinap ke bilik saya untuk berbicara ngan lappy setia yg tak pernah kenal erti jemu ini..walaupun kadang2 kalau difikirkan andainya lappy ini pandai berkata2 mungkin perkataan yg pertama akan keluar darinya ialah 'dah lah tuh!!" mungkin jugak termuntah pun ada...tapi ada ke saya kesah?

Hari ni kat skolah saya, hanya tinggal beberapa orang guru dari sejumlah kecil guru yg sedia ada..patutkah perkara seperti ini berlaku? tepuk dada masing2 dan tanyalah selera..Guru besar ada meeting kat PPD, begitu juga GPK 1 dan Guru Pra...PK Ko pulak ada program olahraga daerah di stadium mini bersama 2 org guru lain sebagai pegawai di program tersebut...
yang tinggal..hanya saya dan beberapa guru lain yg bertindak sebagai conductor exam..yg perlu masuk dan keluar kelas untuk mengagihkan kertas2 peperiksaan...nasib baik jugak minggu ini adalah minggu peperiksaan..jadi tidak timbul kacau bilau dan tidaklah sampai menyusahkan!!

Kadang2 terfikir jugak saya, kenapa keadaan sebegini wujud..adakah disebabkan tiada perancangan di pihak atasan atau masing2 nak tunjuk terror...itu semua tak menjadi masalah jika ianya tidak membebankan...mungkin pada sekolah besar tidak wujud keadaan seperti ini..tapi..bg kami di sekolah kecik yg gurunya hanya terdapat 14 orang sahaja...menyebabkan keadaan sedikit goyah!! pening jugak kepala..nampak gayanya jap lagi boleh la telan penadol!!

Hai.. saja2 nak nyusahkan korang tolong pikir apa yg berlaku kt skolah saya hari ini...tak pe lah kalau tak de orang nak bacapun..sekurang2nya lapang sket rasa dada...lagipula bukan masalah besarpun..hanya sedikit rentetan dr sebukit keluhan...

Tapi...apa yg penting... kerjasama...ha..ha..dan satu lagi jangan lupa..SENYUM SOKMO!!

2 comments:

Nida said...

Salam..

Inilah dugaan guru.... semua kerja kita kena buat, mengajar, melatih, mengawas, menyapu, menaip, semualah..... sabar je lah...

HASNAH said...

To Nida : ye la..sabar la ni..dah smpai tahap ni..kalau tak sabar, dah lama resign..

Sudi-sudikanlah singgah di teratak ini...

Always remember Allah

my happy life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

da'only one...

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

hepi besday..

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers