Followers

21 June 2009

Maka ceritera nyer bermula.......



Sebelum sy bercriter lbh lanjut...terdahulu nyer ingin sy mengambil kesempatan unk mengucapkan selamat menyambut 'HARI BAPA'pada semua bapa2 di Malaysia (kt lain...hari bapa disambut pd hari lain Plak kan....)termasuk ler ayah sy...(bg ucapan kt sini pun bukan nyer dia tau bukak pun...(tp tadi dah phone call ucap slamat hari bapa...sy sgt sayang kamu....)

Memandangkan hari bapa disambut pd minggu ketiga setiap bulan jun...dan berkebetulan disambut pd hari ini bersamaan 21 Jun dan sume org bercriter mengenai bapa masing2 maka di sini sy juga ingin berkongsi sedikit dr rimbunan criter dengan rakan blogger yg lain mengenai bapa sy....

Bapa saya dah berusia 84 tahun...lewat usia nyer sebegini...kasih dan sayang sy pada nyer lebih melimpahruah...manakan tidak...selama sy dibesarkan sehingga sekarang...sy rasa sy adalah anak yg paling rapat dengan beliau...walaupun sy masih ada seorang adik lg...Walaupun beliau adalah seorang yg garang....(x byk cakap jugak.....) sy suka meluahkan segala masalah sy pada nyer...dr semenjak sy kecil...bahkan sehingga sekarang walaupun sy dah berkahwin hampir mencecah 17 tahun...
sume adik bradik sy yg lain...agak krg berkomunikasi kerana ayah sy seorang yg tegas dan agak pendiam...sebijik kata keluar dr mulut nyer adalah arahan yg patut dilakukan....

Biarpun begitu....sy amat memahami beliau...walaupun ayah saya bersikap malah bersifat begitu tetapi beliau adalah seorang yg sangat penyayang dan amat meyayangi sume ketujuh2 orang anak nyer...dan sy merasa begitu bertuah kerana saya boleh rapat dengan nyer....apalagi kini ikatan kasih sayang sy tertumpah pula kepada anak perempuan sy yg sgt menyayangi datuk nyer ini (ayah sy)...Jgn tak percaya...setiap kali kami pulang ke kampong...anak perempuan saya suka melayan cakap dengan datuk nyer....malah sering memotong dan membersihkan kuku datuk nyer...hatta kuku kaki sekalipun....kekadang tertitis airmata melihatkan kemesraan dan kasih sayang yg ditunjukkan anakku pada ayahku....

Rasa nyer begitu sukar unk sy membalas jasa beliau...tapi sy berharap agar rakan blogger yg lain menitipkan sedikit doa agar beliau dilanjutkan usia unk terus hidup kerana niatku hanya satu...ingin segera menyiapkan rumahku yg baru yg sedang dlm pembinaan ini dengan sebuah bilik khas yg disediakan untuk beliau...tambah pula...rumah yg sy bina ini adalah di atas tanah pemberian dari ayah saya di atas nama kasih sayang.... Rumah baru sy ini dijangka siap pada awal tahun depan...insyaallah...mudah2an Allah permudahkan segala nyer...amin...

Apa2 pun buat ayah saya....Selamat Hari Bapa....dan semoga ayah tahu...sy sgt syng kamu....

Tak lupa juga ingin saya mengucapkan Selamat Hari Bapa kepada abah anak saya...dengan ucapan terima kasih di atas segala kasih sayang yg diberikan kpd anak saya dan saya sendiri....WE LOVE YOU....

No comments:

Sudi-sudikanlah singgah di teratak ini...

Always remember Allah

my happy life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

da'only one...

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

hepi besday..

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers