Followers

12 September 2011

~2 in 1~

Assalamualaikum bt semua..
Masih lg dlm mood raya, tp w'pun begitu dlm keseronokan beraya pun msh jgk berdebar2..mcm2 dlm fikiran..begitu jgk dgn hati, sentiasa berdebar2..ingatkan anak2 didik yg akan menghadapi exam pd keesokkan pagi.. ~Semoga anak2 didikku berjaya~

Ya' Allah.....kau permudahkan segalanya..
رَبَّنَا ءَاتِنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا
Robbanaa aatinaa minladunka rohmataw wahayya lanaa min amrinaa rosyada
Wahai Tuhan kami berikanlah rahmat kepada kami dari sisi-Mu dan sempurnakanlah bagi kami petunjuk yang lurus dalam urusan kami (ini).
(Q.S. Al-kahfi : 10)
Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya.
(Mereka berdoa) : Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya. Beri ma’aflah kami; ampunilah kami; dan rahmatilah kami. Engkaulah Penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir.
(QS. Al Baqarah, 2 : 286)


Dan..hanya tinggal beberapa minit saja lg, saya kian melangkah satu lagi fasa baru... menjejaki bilangan umur yg baru..dan sesungguhnya sy amat bersyukur pdMU Ya Allah!!..Alhamdulillah, terimakasih Ya Allah kerana masih memberi peluang unk ku merasa nikmat duniamu..

Ya Allah Ya Tuhanku
Aku Bersyukur Pada Mu Ya Allah
Kerana Telah Memanjangkan Usia ku
Aku Bersyukur Pada Mu Ya Allah
Kerana Telah Memberikan Aku Nikmat
Dari Bayi Hinggalah Ke Saat ni
Aku Bersyukur Ya Allah
Atas Segala Pemberian Kurniaan Mu
Ya Allah
Selamatkanlah Aku Daripada Seksaan Kubur Mu
Selamatkanlah Aku Daripada Seksaan Neraka Mu

Alhamdulillah syukur padamu ya allah... betapa bertuahnya aku... diberi peluang berkongsi hari dengan tarikh penting bt anak2 didikku menghadapi UPSR..

Semoga diberi rezeki yang berlipat ganda untuk tahun ini ya allah..

Semoga Kau rahmatilah setiap langkahku, setiap perkara yang aku lakukan Ya Allah...

Semoga tiada yang membenci... tiada yang menanam hasad dengki... tiada yang irihati... tiada sakit hati.. tiada kata nista...tiada perkara yang tidak baik untukku melainkan yang baik-baik sahaja Ya Allah...

Apapun untukku... aku cuma ucapkan alhamdulillah... segala yang buruk datang dariku ya Allah... yang baik dari Mu jua....Aminn Ya Rabbal Alamin!!

No comments:

Sudi-sudikanlah singgah di teratak ini...

Always remember Allah

my happy life

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

da'only one...

Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

hepi besday..

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers